Autor |
Wiadomość |
|
Gość
|
Wysłany: Czw 12:58, 23 Lut 2006 Temat postu: Początkowa rozbudowa |
|
|
Instrukcja jak zacząć grać w SP - w zasadzie juz raczej nieaktualna ,ale może się komuś przyda
Elektrownia (słoneczna) 1
Kopalnia metalu 1
Kop. metalu 2
Elektrownia 2
Metal 3
Metal 4
Elektrownia 3
Metal 5
Kop. kryształu 1 (albo odwrotnie, teraz nie mam akurat slabego konta zeby sprawdzic jak byloby lepiej, poza tym to zalezy tez od temp. na planecie)
Elektrownia 4
Kryształ 2
Kryształ 3
Elektrownia 5
Metal 6
Kryształ 4
Elektrownia 6
Syntezator trytu 1
Metal 7
Elektrownia 7
Tryt 2
Tryt 3
Elektrownia 8
Metal 8
Kryształ 6
Tryt 4
Elektrownia 9
Tryt 5
---
Dalej budujemy wszystko co potrzebne do MT (Małego Transportera). Czyli: 2 poz. zakładów produkcyjnych, 2 poz. stoczni, 1 poz. laboratorium, z badań: 1 poziom tech. energetycznej i 2 poz. napędu spalinowego. W międzyczasie (będziemy mieli nadmiar metalu i kryształu w stosunku do trytu) rozwijamy kopalnie, tak żeby mniej więcej kop. krysa była poziom niżej niż metalu, a syntezator - to już zależy od taktyki (ja daję do 7 poz. i wtedy zaczynam intensywne badania).
Cały czas rozwijamy ekonomię (to jest moje zdanie), ale też OBOWIĄZKOWO zaczynamy napadać na ślepo.
I teraz, jak dobrze napadać (czyli nie pudłować)? W SP inaczej niż w OGame mamy pełne staty wszystkich graczy, a jeśli zdecydujemy się na konto Premium (gdzie są nawet wykresy przyrostu punktowego), to sprawa jest już całkiem banalna. Tutaj podam metody BEZ konta premium:
METODA BEZPIECZNA: Czyli wyszukujemy na mapce galaktyki (te kropki to gracze) kogoś kto ma 0 pkt (trzeba najechać na nick to się wyświetli), atakujemy go samymi MT. Zysk mały, ale za to nie ma ryzyka.
METODA OSTRA (polecam): Wyszukujemy graczy którzy mają powiedzmy tyle pkt co my albo mniej, zapisujemy sobie ich punkty i miejsce, tak gdzieś 10 minut przed pełną godziną. Potem odszukujemy ich w tabeli ze statystykami i sprawdzamy kto nie ma żadnej obrony/floty (0 pkt w kolumnie Obrona i Flota). O pełnej godzinie (np. 15:00, 16:00) są przeliczenia. Znowu sprawdzamy graczy. Jeśli ich pkt się nie zmieniły, mamy trochę większe szanse że są offline, niż gdybyśmy nie sprawdzali. W czasie lotu atakującej floty ciągle sprawdzamy staty, czy nie rosną, w razie czego zawracamy.
Ważne jest żeby jak najszybciej dążyć do sond szpiegowskich i (o czym nowi gracze często zapominają) do nawigacji, która jest jednym z najważniejszych badań w grze.
Na początek do ataków wystarczą same MT, potem dodajemy LM. Ważne: na początku (póki nie macie recków) ZAWSZE zaznaczajce opcję kapitulacji.
--------------------------------------------------------
I chyba najważniejsza rzecz - jak nie zostać ofiarą - czyli co to jest SAVEFLIGHT (Fleetsave).
Na początku gry zdarzają się 2 rodzaje ataków:
1) na ślepo - wtedy możemy próbować się bronić (choć nie zawsze warto);
2) z sondami - wtedy również można próbować, ale jest trudniej (i wymaga to albo wprawy, albo błędu przeciwnika);
A teraz jak reagować na atak.
Jeśli akurat jesteś online - masz wybór:
* podejmujesz walkę - najpierw oceń siłę przeciwnika (możesz sprawdzić ile ma punktów za Flotę i Obronę w statach, Mały Transporter LUB Lekki Myśliwiec to 4 pkt, Wyrzutnia Rakiet to 2 pkt, wynik walki możesz oszacować w WarSimie);
* po prostu piszesz do atakującego "sorry ale jestem online, nic nie zyskasz bo ucieknę/bo wszystko wydam, więc nie masz po co lecieć" (tylko nie bluzgajcie bo wam zablokuja konto tongue.gif );
* jeśli nie masz MT (albo masz ich za mało) - wydajesz jak najwięcej. Lepiej nawet kupić wyrzutnie rakiet (choć moim zdaniem są niepotrzebne) niż oddać surowce przeciwnikowi;
* jeśli masz wystarczająco dużo MT - robisz fleetsave'a (FS) - zaznaczasz wszystkie statki, wrzucasz do nich wszystkie surowce i wysyłasz na dowolną planetę z misją "saveflight" ("zachowaj"), a zaraz po ataku zawracasz wink.gif
Uwaga! - Dobrzy gracze robią fleetsave'a w ostatniej chwili, i jeszcze w zakładce Gospodarka wyłączają elektrownie, dzięki czemu w chwili ataku przeciwnik zdobywa okrągłe 0, 0, 0 (słownie: zero).
I najważniejsze - co robić, gdy odchodzimy od kompa na dłużej.
W tej sytuacji pozostaje nam tylko zapobiegać.
1) nie magazynuj zbyt wielu surowców na planecie (to prowokuje ataki)
2) gdy odchodzisz od kompa na dłużej niż czas lotu najbliższego przeciwnika na twoją planetę (na początku przeważnie około 2h, jeśli masz sąsiada w układzie to 1h) - RÓB FLEETSAVE'A!!!, czyli:
- wybierasz sobie planetę - cel,
- zaznaczasz całą flotę,
- pakujesz do niej wszystkie surowce,
- wybierasz misję "Saveflight" ("Zachowaj"),
- kolejno ustawiasz różne prędkości i patrzysz na czas powrotu floty (to ten drugi podany czas): powinien on się zgadzać z czasem, kiedy ty będziesz mógł usiąść przed kompem (może być później, ale nie wcześniej),
- jeśli nie możesz trafić właściwego czasu, to próbujesz dalszego/bliższego celu,
- wysyłasz flotę,
Pamiętajcie o misji "saveflight".
Jak to wygląda w praktyce?
PRZYKŁAD: kładziesz się spać o północy. Wstaniesz o 8:00 i zajrzysz na konto. Ustalasz czas powrotu floty z surowcami na godz. 8:10 i możesz spać spokojnie, ponieważ w locie nikt nie może zestrzelić Twoich statków ani ukraść surowców. Powiedzmy o 8:30 musisz wyjść, wrócisz o 20:00. I znowu: ustalasz FS'a na powiedzmy 20:20 i jesteś spokojny o los swojego imperium wink.gif
Jedyny problem to w tej sytuacji farmienie produkcji samych kopalnii, ale na to mogą się skusić tylko desperaci, a i tych można odstraszyć stawiając parę Działek Laserowych.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|